Oefentocht 1 - Reisverslag uit Borne, Nederland van Eric Sommer - WaarBenJij.nu Oefentocht 1 - Reisverslag uit Borne, Nederland van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

Oefentocht 1

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

07 Maart 2019 | Nederland, Borne

Na mijn reis in 2016 naar Santiago de Compostela (zie https://ericsommer.waarbenjij.nu/) had ik niet gedacht nog eens die trip te maken.
Toch gaat dat weer gebeuren. Op tweede Paasdag, 22 april 2019 vertrek ik samen met Willem-Jan, een ex-collega, vanuit Borne en Hengelo voor weer een fietstocht naar Santiago.
Ter voorbereiding en ook om al een beetje in de stemming te komen besloten we om donderdag 7 maart jl. een oefentrip te doen van 85 km door het mooie Twentse en Sallandse land.
De route voerde ons over de heuvels bij Goor en Markelo, de Sallandse heuvelrug tussen Holten en Nijverdag en het "Schwarzwald" bij Rijssen.
Voor de meest optimale simulatie hadden we de fietsen voorzien van 2 achtertassen, 2 voortassen en een stuurtas, alles inclusief inhoud.
Op de bewuste donderdag bleek dat we niet de mooiste dag hadden uitgezocht. Er stond die dag een stevige storm met windkracht 7 met enkele fikse regenbuien en zelfs een hagel- en onweersbui.
Gelukkig voor ons maakten we een rondrit zodat we 's-morgens de wind tegen hadden maar 's-middags heerlijk in de rug en dat is toch wel iets gemakkelijker fietsen.
Ondanks het slechte weer en de soms pittige stijgingspercentages van 11% hebben we beiden toch een voldaan gevoel aan deze oefentrip overgehouden, niet in de laatste plaats omdat we de dag afsloten met een heerlijke Tripel Karmeliet.
Nog 6 weken om ons verder voor te bereiden.
We hebben er zin in.