26 april - Reisverslag uit Doornik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 26 april - Reisverslag uit Doornik, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

26 april

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 April 2019 | België, Doornik

We hadden geen ontbijt vanmorgen dus zaten we om 08.00 uur al op de fiets.
Gelijk na vertrek uit onze trekkershut begon de weg al te stijgen. In plaats van via de jeugdherberg naar de route te fietsen kozen we voor de weg via Onkerzele. Dat hadden we beter niet kunnen doen. We mochten al gelijk beginnen met de beklimming van de Onkerzeelse berg met als toetje de Muur van Geraardsbergen in plaats van eerst nog ruim 10 km over vlak terrein langs de Dender te fietsen.
Bij het plaatsje Lessines was het definitief afgelopen met het vlakke landschap, vanaf dat moment enkel heuvel op en heuvel af.
Rond 12.30 uur kwamen we in Tournai aan.
Ook hier waren er restauratiewerkzaamheden aan de kathedraal maar desondanks hebben we wel een stempel in ons pelgrimspaspoort gekregen.
De bedoeling was om na een korte rustpauze nog een 30 tot 40 km door te fietsen. Het leek ons wel verstandig om vanuit Tournai alvast een overnachting te regelen. Dat viel zwaar tegen, 7 adressen gebeld en bij geen enkele kregen we respons. Daarop hebben we besloten in Tournai te blijven en een slaapplaats te regelen bij de jeugdherberg ter plaatse.
Gelukkig hadden zij wel plek. Voor morgen hebben we al vast een overnachting geregeld in Bony, een paar kilometer van de route. Het blijft toch altijd lastig een geschikte slaapplek te vinden in Noord-Frankrijk, zeker in het weekend.
We moeten er morgen wel iets voor doen. Het is een afstand van 92 kilometer en er is regen voorspeld met windkracht 6. Uiteraard tegen.

• 27 April 2019 - 06:03

Johanperik@hotmail.com :

Erik leuk je te volgen. Wel afzien maar dat hoort erbij. Succes. Hier In Borne een druilerige Koningsdag. Groeten Johan.