29 april - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 29 april - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

29 april

Blijf op de hoogte en volg Eric

29 April 2019 | Frankrijk, Épône

We hadden gisteren gezien dat op 100 meter van het pelgrimshuis een bakker zat. Die bleek vanmorgen evenwel gesloten te zijn. Na enig zoeken vonden we in het centrum we bakker die wel open was, daar voldoende broodjes ingeslagen en weer op de fiets. Ondanks dat er bijna geen wind meer stond was het nog wel koud. Dat kwam met name door de dichte mist met een zicht van nog geen 50 meter.
Het duurde tot 11.30 uur voordat de mist was opgetrokken en er een waterig zonnetje door de bewolking kwam.
Door de pittige klimmetjes was het met de jas aan heuvel op eigenlijk te warm maar in de afdaling had je de jas wel nodig.
Het is te zien dat er nog redelijk vroeg in het fiets seizoen naar Santiago de Compostella zitten. In tegenstelling tot 3 jaar geleden, en bijna 4 weken later vertrokken dan nu, zijn we na bijna 700 km nog geen andere Santiagoganger zijn tegengekomen.
We hadden ons tot doel gesteld om tot Epone te fietsen, een stadje net aan de zuidkant van de Seine. De rit ging door een prachtig glooiend landschap met pittige beklimmingen.
In totaal vandaag 122 kilometer afgelegd met in totaal 1197 hoogtemeters.
Morgen volgt een relatief rustige etappe van ongeveer 75 kilometer naar Chartres.

• 30 April 2019 - 14:42

Annie:

Hee Eric, heel veel succes. Het lijkt toch een pittige tocht!

• 30 April 2019 - 17:57

J.bridge@home.nl:

Zo te lezen wordt het weer beter en begin je aardige klimmersbenen te krijgen

• 01 Mei 2019 - 09:19

Aleid Dijkink:

Dat zijn pittige etappes, Eric. Prachtige verslagen en ik blijf jullie volgen. Heel veel succes en fietsplezier!