30 april, etappe 9 - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 30 april, etappe 9 - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

30 april, etappe 9

Blijf op de hoogte en volg Eric

30 April 2019 | Frankrijk, Chartres

We hebben overnacht in het Formula1 hotel in Epone. Dat is zeker geen aanrader, het is weliswaar goedkoop en de kamer was ook schoon maar dan heb je het ook wel gehad. De douches en toiletten waren op de gang voor gemeenschappelijk gebruik, niet schoon en er hing een constante rooklucht.
We hebben het overleefd maar waren blij dat we vanmorgen konden vertrekken.
Een ontbijtje hebben we gescoord bij een supermarkt en buiten in de zon geconsumeerd.
Na nog geen kilometer begon er een klim van 8% die behoorlijk doortrok.
Onderweg kwamen we langs een houthandel die voor de afwisseling geen waakhonden had maar waakbokken!
Na 35 kilometer hebben we in Adainville een korte rustpauze genomen. Mooi in de zon op een bankje bij de kerk. Opmerkelijk is dat alle dorpjes blijkbaar wel bewoond zijn maar ze zien er totaal uitgestorven uit. Geen mens, laat staan een kip, op straat.
Wel een prachtige natuur met veel glooiingen en mooie vergezichten.
Tot Maintenon, ongeveer 25 km voor Chartres geen mogelijkheid gezien om een kopje koffie te drinken.
Maar Maintenon had een café met terras en daar een heerlijk kopje koffie gedronken. Dat was echt een opknapper, fietsen ging vanaf dat moment een stuk beter.
Maintenon had overigens een mooi kasteel met een aquaduct in de achtertuin als ook een golfbaan. Toch leuk die tegenstelling op één terrein.
In een prachtig avondzonnetje met een heerlijke temperatuur van ook ongeveer 20 graden hebben we een lekker maaltje gehad onder de rook van de kathedraal.
Vandaag 74 kilometer afgelegd met 724 hoogtemeters.
Morgen op weg naar Vendome.

• 30 April 2019 - 18:14

Dik Weghorst :

Eric, geweldig om deze reisverslagen te lezen. Wat een belevenis !
    Heel veel succes en plezier.