6 mei - Reisverslag uit Ménesplet, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 6 mei - Reisverslag uit Ménesplet, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

6 mei

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Mei 2019 | Frankrijk, Ménesplet

We hebben overnacht in het Hotel d'Orleans in Angouleme, een prima hotel met goede bedden en een uitstekend ontbijtbuffet.
Angouleme uit te fietsen is echt wel een crime. Om op onze route te komen moesten we eerst door steile straatjes met een stijgingspercentage van 13% omhoog, ook nog eens eenrichtingsverkeer tegen het verkeer in.
Eindelijk op de goede weg Angouleme uit kwamen we in een 8 kilometer lange ochtendspits. Op zich niet zo erg maar als je met een tempo van 10 km per uur de heuvel opkruipt en de auto's keurig achter je blijven dan voel je je wel ongemakkelijk.
Na ongeveer 9 kilometer konden we eindelijk afslaan richting Dordogne.
Wat een rust en een geweldige natuur, echt landelijk met zeer weinig verkeer.
Wel heuvelig, het was continu 30 tot 50 en soms 100 meter klimmen en dalen.
Als er in een dorp al een bar/café zat dan waren ze die aan het verbouwen of ze waren niet open. Vaak hadden ze gewoon een bord "ouvert" (open) buiten staan maar zat het desondanks potdicht.
Daarom de hele tocht vandaag op water moeten fietsen. De geweldige natuur met soms weidse vergezichten en dichte bossen maakten alles weer goed.
De laatste 40 km fietsten we door bossen met ontzettend veel meertjes. Je hoorde enkel de krekels en vogels, je zou er bijna ZEN van worden.
Het natuurhotel waar we overnachten had weinig met de natuur te doen maar leek meer op een amerikaans motel. De kamer was overigens heel schoon en de badkamer kraakhelder.
'Avonds nog eens 8 kilometer heen en terug naar Montepont gefietst omdat dat de dichtstbijzijnde gelegenheid was om iets te eten. In het betreffende hotel-restaurant was de eigenaar ook de kok. Toen wij aan de bar een biertje dronken zagen we dat hij ook geregeld een borreltje (Pastiche) voor zich zelf inschonk en met sigaret tussen de lippen/ vingers door de keuken liep.
Het eten, een oversized entrecote, heeft ons overigens heerlijk gesmaakt.
In totaal 95 + 8 kilometer gefietst met 1020 hoogtemeters

• 07 Mei 2019 - 06:01

Nico:

Eric, knap hoor, meer dan 1000 hoogtemeters met 13% stijging en dat met enkel water in de bidon!!

• 07 Mei 2019 - 06:38

Margo:

En gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een feestdag!

• 07 Mei 2019 - 07:04

Ria En Bennie:

Hoi broer van harte proficiat met je verjaardag

• 07 Mei 2019 - 15:13

Ans:

Hallo jarige van harte gefeliciteerd met je ver jaardag een hele gezellige avond hoorde van Harriet dat je zo lekker gingeten geniet ervan ik geniet van jouw reis verhalen nog veel fiets plezier groetjes van ons

• 07 Mei 2019 - 15:18

Ans:

Ik heb je proberen te bellen maar kan geen verbinding krijgen.

• 07 Mei 2019 - 16:26

Richard OK:

Hey Klaphark, van harte met je verjaardag. Ik zal er vanavond eentje op drinken. De rest komen later wel.
    Mooie verjaardag