14 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 14 mei - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

14 mei

Blijf op de hoogte en volg Eric

14 Mei 2019 | Spanje, Burgos

We sliepen in een uitstekende albergue met prima voorzieningen, drie verdiepingen met op iedere verdieping meerdere tienpersoons kamers.
Vanmorgen om 05.15 uur vertrok de eerste wandelaar van onze kamer en als er één schaap over de dam is dan volgen er meer.
Ik zelf ben blijven liggen tot de meesten vertrokken waren, stond desondanks om 06.30 uur naast het bed.
Net naast de albergue konden we ontbijten bij Piedro, een bar/restaurant dat van 'morgens vroeg tot  'avonds laat open is.
Na een kop "Americano", een chocoladebroodje en een broodje ei was de maag voldoende gevuld voor de dagtrip naar Burgos.
Het was frisjes op de fiets ondanks dat de zon al scheen. De wind voelde koud aan.
Dat veranderde echter al snel en werd het behoorlijk warm.
De eerste 20 kilometer ging het mooi naar beneden, de volgende 10 kilometer tot Belorado ging het weer omhoog.
In Belorado koffie gedronken op een terrasje waar een glas van de zonnebril op sterkte van Willem-Jan spontaan "uit de sponning" sprong. Dat wordt in Burgos een opticien zoeken. Willem-Jan wordt er maar druk mee, hij moet in Burgos ook op zoek naar een fietsenmaker, er zit er vervelende tik in zijn fiets.
De rit van 45 kilometer van Belorado naar Burgos kenmerkte zich door een driekilometer lange klim van 900 meter naar 1150 meter hoogte.
Vlak voor Burgos kregen we nog een kuitenbijter van 13% voor de kiezen.
Vandaag in totaal 78 kilometer gefietst met 897 hoogtemeters.
De komende dagen zullen het wel minder hoogtemeters worden , we zitten inmiddels op de hoogvlakte van Spanje op een hoogte van ongeveer 1000 meter en daar zullen er de volgende vier dagen ook blijven.

• 15 Mei 2019 - 01:30

Jan Dekker:

Beste Eric, de vaart zit er weer met een ijzeren regelmaat in. Je kunt zo uitrekenen wanneer jullie in Santiago aankomen. Je verslag is iedere dag weer een feest van herkenning.

• 15 Mei 2019 - 17:01

Dik Weghorst :

Eric, heel veel succes in de nog komende etappes.