4 mei - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 4 mei - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

4 mei

Blijf op de hoogte en volg Eric

04 Mei 2019 | Frankrijk, Charroux

Gisteravond om 09.30 uur onder de wol en vanmorgen om 07.00 uur wakker. Als ontbijt hadden we broodjes en jus d'orange die we gisteren bij de Super U hadden gekocht.
Om 08.15 zaten we op de fiets.
Alhoewel redelijk geslapen voelden de benen toch zwaar aan. Vandaag een etappe voor de boeg van 93 kilometer naar Charroux. De eerste 10 kilometers waren zonder te veel hoogteverschillen, maar de daarop volgende 20 kilometer richting Poitiers was alleen maar heuvel op en heuvel af met telkens een verval van 30 tot 40 hoogtemeters. Poitiers uit was ook een lange klim van 70 meter naar 140 meter hoogte.
Na 50 kilometer hadden we wel trek in een kopje koffie maar helaas voor ons, in geen enkel dorp was een bar open. Doorgefietst naar Brion op 66 km van de rit. Ook daar niets open, alle dorpjes lijken uitgestorven.
In Brion onder een grote overkapping een broodje gegeten en maar weer door.
Er stond een harde wind die we grotendeels in de rug hadden maar af en toe ook schuin tegen. De temperatuur hield ook niet over, 13 graden zonder zon, daarom maar een extra shirtje aangetrokken. Geen overbodige luxe met deze koude wind.
Op zo'n 20 kilometer voor Charroux zagen we rechts voor ons donkere wolken naderen. We hadden eerst nog de verwachting dat we de langs zouden fietsen maar dat ging mooi niet door. Nadat Willem-Jan besloten had om zijn regenbroek aan te trekken barste de regenbui los. Even later begon het ook nog te hagelen en behoorlijk nat en verkleumd stoven we om 16.00 uur Charroux binnen.
Bij het Office de Tourisme bleek dat die op zaterdag al om 12.30 uur gesloten was. Daarom maar naar de Bar de la Tour gegaan die, volgens een aankondiging bij het Office de Tourisme, ook een sleutel van de pelgrimssite had. Na betaling van de overnachtingskosten, 14 euro voor 2 personen, en een lekkere kop koffie de pelgrimssite opgezocht.
'Avonds een biertje gedronken en heerlijk gegeten, tegen een onwaarschijnlijke lage prijs, in een klassiek Frans restaurant in het dorp.
Vandaag 93 kilometer gefietst met 696 hoogtemeters.
Ik hoop dat de benen morgen toch wel iets beter voelen.

• 05 Mei 2019 - 14:28

Herriette:

Het is weer genieten van jouw reisverslagen. Het is wel afzien onder soms slechte weersomstandigheden maar wat jullie allemaal zien......Geweldig!! Voorspoedige reis verder en groeten uit Hertme.