25 april 2019 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 25 april 2019 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

25 april 2019

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 April 2019 | België, Geraardsbergen

Gisteravond heerlijk gegeten op de Grote Markt in Mechelen. Bij één van de restaurants hadden ze Ribbekesdag, dat wil zeggen een flinke portie ribbetjes met salade en friet voor 15 euro. Heerlijk gegeten met daarbij een lekker Gouden Carolus biertje.
Bij vertrek bleek dat er een spaak van de fiets van Willem-Jan was gebroken. Omdat ik de dag ervoor merkte dat mijn versnelling niet optimaal was besloten we een fietsenwinkel te zoeken.
Bij het inzetten van de spaak bleek dat de derailleur niet goed stond afgesteld.
Bij controle van mijn fiets bleek dat alle vier bouten van het voorblad los getrild waren en dat de derailleur bij het grootste achterblad de neiging had van het tandwiel af te lopen. Nadat de mankementen waren verholpen zijn we teruggefietst naar de kathedraal in Mechelen om een stempel voor ons pelgrimspaspoort te halen, wat ons helaas niet is gelukt. Geen priester of stempel gezien, enkel bouwvakkers die met restauratiewerkzaamheden bezig waren.
Via de Brusselse Poort hebben we Mechelen, zonder stempel, verlaten.
Buiten de bebouwde kom bleek er nog steeds een harde zuidenwind te staan, de richting waar wij naar toe fietsten, we konden onze lol wel op.
In Aalst hebben we kopje koffie in kaffee 't Brughuis gedronken. De zaak had een wel heel bijzondere inrichtingsstijl, wij vonden het in ieder geval heel apart.
Buiten Aalst ging het langs het werkelijk schitterende riviertje De Dender via het zogenaamde Jaagpad richting Geraardsbergen. Al snel begon het harder te regenen en hebben we regenbroek er bij aangetrokken.
Gisteren kwamen we een grote groep fietsers (4 volwassenen en een aantal kinderen) tegen bij de rivier De Nete voor Mechelen.
Vandaag kwamen we ze weer tegen en een kort praatje gemaakt. Zij waren op fietskampeervakantie naar Parijs vanwaar 2 van de volwassenen doorfietsen naar Normandië. Het andere stel ging met de kinderen met de TGV terug naar Nederland.
Het plan was km bij jeugdherberg het Schippertje bij Geraardsbergen te overnachten. Daar aangekomen bleek er geen slaapplekken meer te zijn als gevolg van de paasvakantie in België.
Gelukkig was er op het nabijgelegen recreatiegebied De Gavers nog trekkershut beschikbaar. Voor ons met bijkomend voordeel dat er een wasmachine en wasdroger was, waar we goed gebruik van hebben gemaakt.
Morgen wordt droog weer voorspeld maar nog steeds met windkracht 5 tegen.