24 April 2029 - Reisverslag uit Mechelen, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 24 April 2029 - Reisverslag uit Mechelen, België van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

24 April 2029

Blijf op de hoogte en volg Eric

24 April 2019 | België, Mechelen

We sliepen in de pelgrimshoeve Kafernaum en dus lag schuin tegenover de kerk. De meeste kerken hebben een klokkentoren.
Deze dus ook maar ik kan niet zeggen dat de klok welluidend was. Integendeel, het was een behoorlijk schelle klok die ieder kwartier zijn (of haar) werk deed. Alleen de volle uren van 4 en 5 heb ik niet gehoord.
Ik was dan ook om 06.00 uur al klaar wakker. Desondanks toch wel uitgerust.
Na het ontbijt zijn we om 09.15 vertrokken.
De afstand van Vessem naar de Belgische grens is ongeveer 30 km en voert door het prachtige natuurgebied van Eersel.

Net over de grens van België stond een verkeersbord met daarop Santiago 2450 km terwijl wij er op dat moment 225 km hadden gefietst. Nog 90% te gaan.
Een paar km verder in België kregen we al te maken met de Belgische wegwerkzaamheden. De Postelse Baan bleek afgesloten, de brug over het water kon niet worden gebruikt. Dus een omleiding van ca. 3 km.
Een 10 km werden weer omgeleid vanwege werkzaamheden, en wel ca. 2 km.
Gelukkig verder geen wegwerkzaamheden maar we een stevige wind tegen. De temperatuur was overigens prima, zo'n 25 graden.
In Vorselaar op en terrasje een colaatje gedronken.
Rap verder gefietst richting Lier, deze plaats ligt ongeveer 10 km voor Mechelen. Achter Lier zagen we de donkere wolken al onze kant op komen en nadat we vlak voor Mechelen de regenjas hadden aangetrokken werden de hemelluiken helemaal opengetrokken. We moesten nog 3 km tot onze overnachtingsplek maar bij aankomst waren we volledig doorweekt.
Overigens een warme douche en een Gouden Carolus doet wonderen
In totaal 93 km afgelegd vandaag. Morgen wordt er weer een stevige tegenwind voorspeld, wellicht dan even rustig fietsen tot Geraardsbergen.
Afgezien van een gevoelig achterwerk gaat het tot nu toe prima.