23 april 2029 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Eric Sommer - WaarBenJij.nu 23 april 2029 - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Eric Sommer - WaarBenJij.nu

23 april 2029

Blijf op de hoogte en volg Eric

23 April 2019 | Nederland, Vessem

Na een goede nachtrust stond er vanmorgen om 08.30 uur een heerlijk ontbijt voor ons klaar in de serre met uitzicht op het riviertje.
Bij vertrek bleek dat zowel het navigatiesysteem van Willem-Jan als van mij de nodige opstartproblemen hadden waardoor we al direct op de verkeerde route zaten. Het pad begon breed maar werd steeds smaller en hobbeliger. Uiteindelijk kwamen we na ongeveer 4 km omrijden weer op de goede route.
De rit zelf verliep prima, vooral omdat we de hele dag een stevige wind in de rug hadden. Bij een jachthaven in de buurt van Eindhoven hebben we een kop koffie gedronken en de bidons weer gevuld. Daar werden we door 2 dames aangesproken die van ons wilden weten waar de reis naartoe ging. Ze vonden het zo bijzonder dat we naar Santiago fietsten dat ze eigenlijk het Eindhovens dagblad wilden bellen. Dat hebben we maar vriendelijk afgeslagen.
In Vessem aangekomen zagen we een uitnodigend terras van café De Gouden Leeuw. Dat konden we niet weerstaan en besloten om daar ons vochttekort aan te vullen voordat we naar onze overnachtingsplek in de pelgrimshoeve Kafernaum zouden gaan. Na een halfuurtje zagen we Michiel en Francien aan komen fietsen.
Met hun heb ik menige avond doorgebracht tijdens mijn reis naar Santiago in 2016.
Michiel is nu als vrijwilliger actief bij pelgrimshoeve Kafernaum. Ik had hem een tijd geleden gevraagd om ons in Vessem de pelgrimspaspoorten uit te reiken. Dat heeft hij dan ook met verve gedaan.
Wat dat betreft zijn we nu helemaal klaar voor de verdere reis en kunnen we onderweg de nodige stempels voor het pelgrimspaspoorten gaan verzamelen.
Morgen op weg naar Mechelen, ongeveer 75 km, maar volgens de weersverwachting de hele trip een stevige wind tegen.

• 23 April 2019 - 19:35

Jurgen:

Leuke verslagen, was je bijna beroemd in brabant

• 24 April 2019 - 05:28

Francien En Michiel, Mierlo:

Eric, wij vonden het superleuk om jou weer eens te ontmoeten, dit keer in Vessem aan het begin van alweer een reis naar Santiago de Compostella. De ontmoeting was gelukkig wel weer onder het genot van een biertje, want zo kenden we elkaar. Ik hoop dat de pelgrimspaspoorten van pas komen onderweg. Zorg dat ze vol mooie stempels komen te staan. Bewaar je foto's goed deze keer! Er staan jullie veel moois en leuke ontmoetingen te wachten de komende weken, daar ben ik van overtuigd. We blijven jullie volgen. Geniet ervan!!! En uh.... BON CAMNO.
    Groeten uit Mierlo, Francien en Michiel.